wizytowka

Turniej Boccia 2019

W DNIU 28.03.2019 r. uczniowie z klasy VIII b

wraz z opiekunem p. Eliza Męczyńską uczestniczyli

w

XIII Powiatowym Turnieju Boccia

Uczniowie zaprezentowali swoje talenty i umiejętności sportowe w atmosferze tolerancji i poszanowania inności fizycznej. Organizatorzy zapewnili uczestnikom poczęstunek i zadbali o wspaniałą atmosferę.

1bcc2bcc

4bcc5bcc

3bcc

ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA 2019

Down ar

                                         „ W każdym dziecku ukryte jest marzenie Boga…”

   „…Dlatego daję was światu, aby nieczułe i skamieniałe ludzkie serca drgnęły

na wasz widok. Jesteście jedynymi z najpiękniejszych kwiatków na mojej łące, bo wymagacie troski, opieki i miłości…”

(autor nieznany)

                                                      

Osoby z zespołem Downa są wśród nas. Trochę mniej sprawne i bardziej nieporadne, ale za to bardziej wrażliwe na piękno i bezgranicznie kochające świat i ludzi. Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa obchodzony jest 21 marca. Data obchodów nie jest przypadkowa – dzień 21 marca wiąże się z istotą zaburzenia – trisomią, w 21. parze chromosomów, osoby z zespołem Downa zamiast dwóch, mają trzy chromosomy. Nasi uczniowie wraz z nauczycielami w ten wyjątkowy dzień założyli skarpetki nie do pary, w różnych wesołych kolorach. Najwięcej kolorowych skarpet było w klasie IV c. W holu szkoły przygotowano wystawę prac plastycznych wykonanych przez uczniów klas I-III pod hasłem: „Moi przyjaciele, moja społeczność”. Prace te przybliżały tematykę tego wyjątkowego dnia. W całej szkole rozdawano kolorowe serduszka z napisem różnimy się, lubimy się. Nie każdy z nas rodzi się zdrowy, piękny – idealny. Natomiast każdy ma marzenia, cele, pasje, wszyscy potrzebujemy tolerancji, akceptacji i szacunku. Na lekcjach wychowawczych rozmawiano również z uczniami, o osobach z zespołem Downa. Solidaryzujemy się, przełamujemy stereotypy i oswajamy się z odmiennością. Różni nas tak niewiele – jeden dodatkowy niepasujący chromosom…

 2.2Down

 1.1Down4.4Down5.5Down3.3Down

 

 

 

 

Zajęcia z dogoterapii

Zajęcia z dogoterapii

15 lutego 2019 roku uczniowie klas I-III mieli okazję uczestniczyć w zajęciach z dogoterapii.
Były one prowadzone przez panią Kamilę Dropińską – kynoterapeutę oraz pedagoga specjalnego. Prowadząca zapoznała dzieci ze swoim czworonożnym towarzyszem rasy Golden Retriever o imieniu Miecia.

Podczas spotkania uczniowie brali udział w wielu zabawach z udziałem psa, które dostarczały wiele korzyści terapeutycznych m.in. : pomagały przełamać lęk wobec czworonoga, rozwijały motorykę małą i dużą, uczyły budowania więzi emocjonalnych oraz właściwych postaw wobec zwierzęcia.

Dzieci były zafascynowane psim towarzyszem, a kontakt z nim sprawił im prawdziwą frajdę.
W podziękowaniu za przeprowadzone zajęcia uczniowie obdarowali nowego przyjaciela psimi przysmakami. 

d1d2

d3d4

d5d6

Omnibus 2019

OMNIBUS 2019

W dniu 15 .02.2019 r. odbył  się

Powiatowy Konkurs Wiedzy ,,Omnibus”.

 Naszą szkołę reprezentowali uczniowie z klasy 3a, 4a, 6a   i 6b , którzy z zapałem rozwiązywali test wiedzy ogólnej. Opiekę nad nimi sprawowały panie Aneta Grabowska i  Eliza Męczyńska. Organizatorzy konkursu przygotowali krótki występ artystyczny, poczęstunek oraz upominki dla uczestników. Uczniowie rywalizowali o tytuł OMNIBUSA.

1.1

Andrzejkowe Igrzyska.

29 listopada braliśmy udział w

ANDRZEJKOWYCH IGRZYSKACH ARTYSTYCZNYCH

 DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH.

Nasi uczniowie uczestniczyli w warsztatach ,,Śladem naszych przodków”, zajęciach plastycznych, rzeźbiarskich, lepienia z gliny. Całość zakończył  smaczny poczęstunek. Była super zabawa integracyjna.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.

Muzyczna pocztówka 2018.

Konkurs "Omnibus" 2018

W dniu 22.01.2018 roku ośmioro uczniów z naszej szkoły wzięło udział w konkursie,,Omnibus’’ organizowanym  przez Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli oraz Specjalny  Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Koninie.  Konkurs ten odbywa się od kilku lat i organizowany jest z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Przedstawiciele naszej szkoły, pod opieką dwóch nauczycieli udali się do Specjalnego Ośrodka Szkolnego Wychowawczego gdzie najpierw zostali uroczyście powitani przez wicedyrektor szkoły   A. Czerniejewską oraz dyrektora  Miejskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli   K. Wereszczyńskiego, a następnie otrzymali plakietki z logo konkursu. Uczniowie  w poszczególnych kategoriach wiekowych ( kl. I-III, IV-VII, gimnazjum) napisali test opracowany przez organizatorów.  Po zmaganiach konkursu na uczestników czekał poczęstunek. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy uczestniczyć w konkursie ,,Omnibus’’ bo były to mile spędzone chwile, podczas których uczniowie mogli sprawdzić swoją wiedzęi poznać nowych przyjaciół.

1

2

3

 

MUZYCZNA POCZTÓWKA.

MUZYCZNA POCZTÓWKA

13 listopada 2017r. w Konińskim Domu Kultury odbył się

Przegląd Twórczości Integracyjnej

MUZYCZNA POCZTÓWKA”

zorganizowany przez Fundację PODAJ DALEJ.

Nie pierwszy raz braliśmy udział w tego typu imprezie, więc nie mogło zabraknąć nas również w tym roku.  Naszą szkołę  reprezentowała uczennica 

Marta Grochalak z klasy 4b.

 Zaśpiewała piosenkę polskiej idolki Ewy Farny pt:  Monster High przy układzie tanecznym swoich koleżanek z klasy Antoniny Dziublewskiej, Marii Nejman i Kingi Witkowskiej. Kibicowali im na widowni uczniowie z klas integracyjnych naszej szkoły.

W imprezie brały również udział dzieci z przedszkola integracyjnego, młodzież    z ośrodków wychowawczych i ośrodków specjalnych, a także osoby w jesieni życia.

Ideą tego przedsięwzięcia było pokazanie, że śpiewać i tańczyć mogą wszyscy bez względu na ograniczenia zdrowotne i wiek.  Wspaniała atmosfera i  szacunek do artystów sprawiły, że uroczystość ta zakończyła się wspólną zabawą całej widowni wraz z zaproszonymi gośćmi z władz miasta. Wszyscy pląsali i śpiewali.

To była prawdziwa integracja !!! W konkursie zdobyliśmy wyróżnienie, ale i tak  wszyscy wychodziliśmy jako zwycięzcy.

Opracowała Monika Jaroszewska

Integracja...

int1Każdy ma prawo do szczęścia

i swojego miejsca w społeczeństwie."

       Maria Grzegorzewska

 

 

 

 

 

 

Uczniowie o specjalnych potrzebach są wyzwaniem dla nauczycieli, dla ich zdolności  i umiejętności wspierania więzi między uczniami oraz współpracy z rodzicami. Nie należy zwracać uwagi na etykietki przyklejane dzieciom niepełnosprawnym. To właśnie te etykietki są podstawą uprzedzeń, nieporozumienia, a wreszcie ich odrzucenia. Takie uprzedzenia istnieją i jesteśmy przekonani, że można je przezwyciężyć jedynie przez wzajemne obdarowywanie się, budowanie więzi w klasie i w szkole.

int2

Dzieci niepełnosprawne wymagają indywidualnej pomocy i akceptacji w szkole. Akceptacja dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest fundamentalną zasadą integracji. Pozwala ona przełamać negatywne opinie i przesądy wobec nich. Akceptacja jest, obok poczucia bezpieczeństwa, jedną z podstawowych potrzeb psychicznych. Często rozumiana jest jako nadmierna tolerancja, przywileje, wychowanie „ pod kloszem". Każde dziecko pragnie być akceptowane jako człowiek, który ma te same potrzeby, co inni ludzie, a ich realizacja nie jest wywołana współczuciem z powodu jego ograniczeń. Aby akceptować ucznia niepełnosprawnego trzeba postrzegać go przede wszystkim jako dziecko, a jego niepełnosprawność jedynie jako jeden z wielu czynników mogących utrudnić jego rozwój.

Aby uczeń niepełnosprawny stał się integralnym członkiem zespołu klasowego musi być akceptowany w pełni przez swoich kolegów.

W naszej szkole integracja dzieci niepełnosprawnych ze społecznością ich rówieśników odbywa się na wielu płaszczyznach. Integracja to szansa dla wszystkich dzieci na wszechstronny rozwój osobowości. 

int3W procesie dydaktyczno – wychowawczym staramy się stwarzać warunki i sytuacje pobudzające uczniów do aktywności. Kierujemy działalnością poznawczą podczas zdobywania wiedzy oraz czuwamy nad jej wykorzystaniem.int4

Zintegrowana klasa i szkoła jest wynikiem współpracy

uczniów, nauczycieli i rodziców.

Godziny lekcji

moodle

szkodkrtalent