sensoplastyka2

                                                                                                                              Kreatywność jest zaraźliwa. Zarażaj nią!

                                                                                                                                                                         Albert Einstein 

 

Od października 2020r. w naszej szkole odbywają się zajęcia prowadzone  metodą Izabelli Anny Stefańskiej Sensoplastyka®.

                                                                                                          Zajęcia te realizowane są w ramach  projektu

                                                                                                                   W KRAINIE SENSOPLSTYKI®,

przeznaczone  dla uczniów klasy 3b, którzy mają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego   oraz opinie o  pomocy psychologiczno - pedagogicznej. Projekt W KRAINIE SENSOPLASTYKI® ma na celu pokazać jak pracuje się metodą I.A. Stefańskiej Sensoplastyka® oraz jak metoda ta, wpływa na kreatywny rozwój ucznia.

Sensoplastyka® to metoda wspierania rozwoju poprzez działania  z zakresu stymulacji sensorycznej(w oparciu o edukację plastyczna) z elementami Coachingu. Istotą Sensoplastyki® jest oparcie procesu twórczego na podbudowie Coachingowej. Od strony działań plastycznych Sensoplastyka® to tylko i wyłącznie produkty spożywcze, używane do tworzenia farb i mas plastycznych. Celem Sensoplastyki® jest poprzez odpowiednie przygotowanie przestrzeni- wspieranie rozwoju kompetencji intra oraz interpersonalnych oraz harmonijny rozwój zmysłów i całego organizmu. Sensoplastyka® to – plastyka pachnąca, słodka, kwaśna, gorzka, miękka, szorstka, gładka, twarda, sucha, mokra, lekka, ciężka…Na zajęciach wykorzystujemy wyłącznie produkty spożywcze, przygotowujemy przestrzeń, dajemy sobie czas, zadajemy pytania zamiast wydawać polecenia, zamiast zachęcać, dajemy czas i po prostu się bawimy ale również dostrzegamy trudne sytuacje i wspieramy w ich doświadczaniu. BRUDZIMY SIĘ. Dzięki wprowadzeniu działań Sensoplastycznych® w pracy z uczniami wpływamy  na ich rozwój kreatywności  oraz twórczego myślenia. Poprzez kolorową stymulację wpływamy  na wiele aspektów rozwoju uczniów:  - wspomagamy budowanie ich świadomości ciała i przestrzeni,  dbamy o usprawnianie ruchowe, wspieramy rozwój zmysłów, wpływamy  na rozwój mowy, wspieramy rozwój poznawczy – opisujemy elementy świata, pokazujemy proces przemian substancji oraz związki przyczynowo -skutkowe.

Korzyści wynikające dla uczniów z uczestnictwa w zajęciach Sensoplastycznych®:

- uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej,

- wspieranie samodzielności,

- czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania,

- doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów,

- wspieranie aktywności we wprowadzaniu zmian i ulepszeń,

- wychodzenie ze schematów,

- poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych.

 

sen1sen2sen3sen4




IMPREZA INTEGRACYJNA „WSPOMNIEŃ CZAR"

W dniu 03.12.19r. w hali „Rondo” klasa IB uczestniczyła w konińskich obchodach Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych. Uczniowie zabrali zgromadzonych gości w świat pana Kleksa prezentując się w piosence pt. „Kaczka Dziwaczka”. Nasze pierwszaki zaprezentowały swoje muzyczne i teatralne talenty godnie reprezentując naszą szkołę. J

ws1

ws2

Dnia 28 listopada klasa 5a wzięła udział

W Andrzejkowych Igrzyskach Artystycznych

dla Klas Integracyjnych

w Szkole Podstawowej nr 9 w Koninie. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach "śladem naszych przodków", czerpali papier, pisali piórem, wykonywali prace plastyczne oraz bawili się przy muzyce. 

ig1

se1

W ramach wewnętrznego doskonalenia nauczycieli w dniu 14.11.2019r. pani Jolanta Szpitalna dzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem z zakresu elementów metody Sensoplastyka® z zespołem do spraw integracji. Wykorzystywanie elementów metody Sensoplastyka® wpływa na rozwój kreatywności oraz twórczego myślenia u uczniów.  Na zajęciach wykorzystujemy wyłącznie produkty spożywcze, przygotowujemy otwartą przestrzeń - podłogę, dajemy czas dzieciom na wykorzystanie potencjału zabawowego, brudzimy się      i bawimy. Dzięki elementom Sensoplastyki® uwalniamy naturalną ekspresję twórczą, wspieramy samodzielność, aktywność, wychodzimy ze schematów, wspieramy rozwój zmysłów, rozwój poznawczy. Uczymy się radzenia sobie          z trudnymi emocjami, wzmacniamy zachowania asertywne oraz kontrolujemy zachowania agresywne. W tym roku szkolnym uczniowie klas pierwszych doświadczają elementów Sensoplastyki®.

se2

Dogoterapia

to terapia kontaktowa z udziałem psa polegająca na kontakcie fizycznym i na nawiązaniu psychicznej więzi ze zwierzęciem.  W czasie zajęć   i zabaw naturalna spontaniczność i radość psa pozwalają dziecku odczuć satysfakcję                      z wykonywanych przez nie zadań, a nade wszystko mobilizują go do podejmowania nowych wyzwań.

8 listopada 2019 roku uczniowie klas I-III

po raz pierwszy w tym roku szkolnym uczestniczyli w zajęciach z dogoterapii. Zajęcia prowadziła pani Kamila Dropińska – kynoterapeuta oraz pedagog specjalny. Nasi uczniowie bardzo aktywnie uczestniczyli w zabawach z psem Miecią i Kadim. Wykonywali różne ćwiczenia z psami, uczyli się jak o nie dbać, pielęgnować.Zajęcia te dostarczyły uczniom wiele pozytywnej energii. Bardzo miło będziemy wspominać to spotkanie.Mamy nadzieję, że pani Kamila wraz ze swymi psami odwiedzi nas niebawem. W podziękowaniu za przeprowadzone zajęcia uczniowie obdarowali Miecię i Kadiego psimi przysmakami. 

Dog

Dnia 6 listopada 2019 r. klasa 6b brała udział w XIV Warsztatach Integracyjnych

pod hasłem

KULTURA NAJWIĘKSZYM DOBREM NARODOWYM.

Nasze dobra narodowe przedstawiliśmy w formie plakatów. Pokazaliśmy trzy ważne miasta w Polsce, które były stolicami naszego kraju wraz z obecną stolicą Warszawą pod hasłem :

,,Nasze polskie dobra narodowe począwszy od Gniezna przez Kraków

po Warszawę”.

Przypomnieliśmy jakie piękne zabytki można podziwiać w tych miastach wraz ze strojami regionalnymi. Na imprezie zapoznaliśmy się z prezentacjami innych szkół , obejrzeliśmy w skrócie najważniejsze dzieje naszego kraju. Podziwialiśmy występy przygotowane przez gospodarzy - Zespół Szkół Górniczo – Energetycznych.

Impreza zakończyła się wspólnym tańcem, który pokazał , że bez względu na płeć i wiek można się wspólnie uczyć i bawić.

 

q12